Hier kun je dus op wachten met zo’n titel. Zoals zo vaak is het weer stoeien geblazen met mijn favoriete grondstof: piepschuim. De stofzuiger staat al hunkerend naast mij om de kruimels op te slurpen.
Het tunneldak wordt voorzien van vaag gele ledjes. Al betwijfel ik of ik daar later nog wat van kan zien.
Om instortingsgevaar van het piepschuim te voorkomen breng ik steunbalken aan.
Nu ik er nog bij kan ook maar even de vloer aanvegen met zandkleurgips.
Nog een vleugje roest en dan volgen de dakbalken.
Leuk met die houten balken erin.
En dan heb je straks allemaal lichtpuntjes die niet het einde van de tunnel zijn.
Komt ervan als je te vaak hier kijkt: http://wolfscreek.wordpress.com/
Jaap, ik ben even nieuwsgierig: wat heb jij onder je rails liggen? En hoe heb je dit spul bevestigd en de rails hierop?
Dat is foam-ondertapijt dat ik ooit in een woninginrichtingwinkel heb gekocht. De meeste bouwers gebruiken tegenwoordig geluiddempend materiaal (soort piepschuim) dat je onder een laminaatvloer legt. Verkrijgbaar bij o.a. Gamma.
De rails lijm ik met een beetje houtlijm vast. Makkelijk later oplosbaar in water.
Ziet er goed uit Jaap. Zelf ben ik een liefhebber van XPU schuim. Net wat steviger en makkelijker te verwerken/modelleren.
De balken vindt ik echt fantastisch!
Keep up the good work :-)
HAllo Jaap,
Het ziet er weer veel belovend uit. Vraagje is de weg niet een beetje te stijl?
Groet, Richard
Ja, wel stijl maar hopelijk niet ‘te’.
Hoi Jaap.
inmiddels ben ik veelvuldig te vinden op jou website: geweldige hulp voor mij als beginner in de modelspoor bouw. Mijn vraag echter;
hoe maak je nu mooie “berg”vormen over je piepschuim?
groeten en; keep it going..::)))
Late reactie Jacob. Ik brokkel het piepschuim overal een beetje af en smeer het daarna in met Rotband gips.
Goedendag spoor liefhebbers,
het is mooi gedaan, maar hoe kom je daar nu het makkelijkst bij als je trein vastloopt of moet schoonmaken? :)
Met een lang stokje.
Jaap, wat is de dikte van het schuim, hoe hoog is nu de ingang, Hans
5 cm. Ingang dus 10 cm.