Met mijn nieuwgekochte Peco-75 rails gooi ik er maar meteen een splitsing tegenaan. Rechtsaf naar de module en linksaf door de tunnel naar de achterzijde van de baan.
Het verschil tussen Fleischmann en Peco is hier goed te zien. Peco is minder grof maar vereist wat meer aandacht bij het leggen.
Zeker bij het aanbrengen van wissels is het even opletten en nauwkeurig te werk gaan.
Nu wordt het pas echt leuk! Voor de eerste keer van de vaste baan naar de module ‘Bahnwerk Stadt Preiser’.
Op de tekening is te zien waar dit spannende moment zich afspeelt.
En natuurlijk ook nog even een blik vanaf de andere kant. Om te bewijzen dat het werkt onderstaand bewegende beelden voor de sceptici.
hoi,
mag ik even weten wat de prijzen zijn van de PECO rails?
Ik heb ze in Engeland besteld bij http://www.thesignalbox.co.uk/index_new.php?pg=3&p_cat_id=1
Flexrails ong. €3,30 en de wissels ong. €10,-
Komt nog wel verzend (en inklaring bij).
Hallo Jaap.
Ziet er keurig netjes uit.
Ben zelf ook Peco Flexrail aan de slag gegaan,code 100 voor mijn schaduwstation.Nu wil ik ook nog wissels bestellen.Maar geen flauw idee welke.heb jij misschien een sugestie.
Alvast bedankt Wim.
Hier kan je alle nummers vinden: http://www.peco-gleise.de/
In Houten staat ook een man die Peco verkoopt.
Op de Peco website kun je sjablonen downloaden van alle rail en wissels. Uitknippen en proberen!
Jaap.
Bedankt
Wim uit Ridderkerk.
Ik heb geen creditcards of zo.
Dus ik ga naar een leverancier in Nederland die ook alles van Peco levert, namelijk
http://www.hobby-en-modelbouw.nl.
Beste Jaap,
Leuk om de vorderingen te volgen. Mag ik vragen hoe jij het filmpje hebt gemaakt, met welk apparaat? Of is het niet iets wat zo klein is dat het in een wagon past?
Joop
Kleine fotocamera op een platte wagon.
Ziet er goed uit, maar ik heb een vraag, ken je ook de rastermaten van Peco code 75.
Geen idee Jan.