Voor het inbouwen van de smeerputten is het gebruik van een snelle op&neer zaag ideaal. De plek aftekenen en AEG doet de rest.
Als de sleuven goed gezaagd zijn passen de van styreen gemaakte smeerputten direct. Bij mij duurde dat dus wat langer.
De trapjes in de putten zijn restanten van een Faller loopbrug uit de bekende sloop en rommeldoos. Ook de betonnen voetjes voor de staalconstructie staan inmiddels op hun plek.
Eindelijk kan ik de flexrails op maat maken en provisorisch op hun plek leggen. Omdat ik straks ‘beton’ ga gieten heb ik het MDF maar even voorzien van een laagje grondverf.
Na het losmaken van de rails kan de airbrush gevuld met roestkleur een modieus tintje geven aan de te glimmende nieuwe Peco-75 flexrails.
Hoi Jaap,komt er goed uit te zien.
Groetjes Bas.
Hallo Jaap das weer zeer inspirerend dank weer voor de mooie details
groet
jan
Geweldig!!!
Jaap,
Mooi om te zien hoe je vorderd met de bouw. Alles tot in het kleinste detail is te volgen. Daarnaast de nodige humor in de duidelijke toelichting. Ik als beginnend bouwer steek hier erg veel van op. Bedankt.
Jan Nijsen
kan je die smeerputten gewoon bij model winkel halen ?
of heeft u ze ergens anders vandaan.
Deze smeerputten heb ik zelf gemaakt, maar Faller verkoopt ze kant en klaar.
hoi vraagje hebben de treinen er geen last van als je de rails airbrusht (ben nog maar drie weken actief in de modelbouwwereld maar kan wel airbruschen) en welke kleuren voeg je samen om roest te imiteren
Direct na het spuiten met een doekje de rails schoonpoetsen en de locs hebben geen last meer van de verf. De roestkleur is te koop in modelspoorwinkels.