2022 - Loc- en wagonbouw

Bouw LTM-51 Garratt spoor-0 (3)

<<Vorige. De taats is de verticale verbindingsbout tussen de draaistellen en de ketelbrug. Vier mm. staf van draad voorzien. Dat moet sterk genoeg zijn.

Nog meer grof werk: de ketel op lengte zagen. met de nodige kracht en aandacht lukt dat prima.

Dat begint ergens op te lijken.

Aan de onderkant van de ketel een 3mm gat getapt om alles op zijn plaats te houden.

Omdat ik nergens een klinknagelpers te pakken kan krijgen bouw ik er zelf één van mijn Proxxon boorstandaard. En het werkt!

De rookkamer moet tegen een beetje hitte kunnen en dat gaat goed.

De cabine vergt de nodige aandacht. Eerst een bodem gemaakt net als bij pizza’s. Daaromheen  soldeer ik de cabinewanden.

De vuurkist was een flinke klus om hem passend te krijgen. Geduld is een schone zaak. Natuurlijk is alles nog demontabel.

De asla is aan de onderzijde halfhol gemaakt. De stoombuizen lopen hier straks doorheen. >> Vervolg

Reacties

3 reacties op “Bouw LTM-51 Garratt spoor-0 (3)”

  1. Alweer vakwerk Jaap !!

    Reactie van Wim Vink | 20 March 2022, 09:20
  2. Klasse Jaap.
    Ziet er al goed uit.

    Reactie van Jaap | 20 March 2022, 10:10
  3. Dank U.

    Reactie van Jaap | 21 March 2022, 16:31

Reageer op Jaap