2017 - "Het Gemaal" in LGB

De kap

Voordat ik de staanders te kort afzaag  eerst even passen en meten voor de juiste hoogte. 

Dan een laagje met verdunde donkerbruine acrylverf, kleur peterselie, erop.

Dat metalen plaatje dient straks om te voorkomen dat de kap te heet wordt en in de brand vliegt. Extra koeling wordt later aangebracht.

Tijdens de lijm/droogsessie worden de spanten flink aangetrokken.

Het wordt zoals te verwachten was een flink gebouw. Dat is het gevolg als je LGB rijdt. (Lehmann GroßBahn 1:22,5)

Een macro-opname van het “beton” dat op het voorgaande plaatje is te zien.

 

Reacties

5 reacties op “De kap”

  1. Jaap,

    Het is weer als van ouds: BIJZONDER MACHTIG!

    Ga vooral zo door!

    Gr,
    Dirk

    Reactie van Dirk Baas | 9 July 2017, 10:23
  2. He Jaap, om met je eigen woorden te beginnen ‘u bent lekker bezig’ . Leuk dat je een hetelucht of Sterling motor ga gebruiken. Maar heb je al een keertje de vlam eronder gehad? En als het dan draait zeg ik verder niets, ervaring met een zelfde machine met een beschadigde krukas en mijn verhaal en machine eindigde in de bak. Verder wordt het een imposant bouwwerk. 😉

    Reactie van Hans | 9 July 2017, 15:58
  3. Jij bent ook letterlijk in elke schaal thuis is het niet ? Het word weer prachtig !

    Reactie van Michel | 10 July 2017, 08:32

Reageer op Dirk Baas