Om verder te kunnen bouwen zijn de nodige triplex- en MDF-platen nodig. Weegt wat, kost wat maar ik kan weer verder.
Nu ook met plafond en verlichting, net als de treinen, het hoekje om.
Van onderen gezien. Het plafond wordt t.z.t. opgehangen aan kettingen.
Wat verlichting boven een modelbaan kan doen!
Ook aan de andere kopse kant vordert de ruwbouw gestaag. Heerlijk die afwisseling van minibouw en ruwbouw.
Om het inzichtelijk te houden even een bijgewerkte plattegrond. Met plek voor een nog te bouwen kolenmijn en een opklapbaar gedeelte voor de deur.
Waar de Makita ligt komt straks de kolenmijn.
Houtjes, isolatieplaten, acrylverf en lijm. Zo maak ik het rondje op de zolder compleet.
De kosten zullen wel meevallen met een eigen houtopslag en zagerij op de baan.
:-)
Jaap, geweldige uitvoering van je plannen, ik ben heel benieuwd naar de uitvoering van de kolenmijn. Alleen de schacht met lift of ook het transport in de kolenmijn zelf, met treintjes en schudgoot? In model dan want tot 1100 meter diep is wel wat veel.
Betegelde stations ondergronds dat was allemaal werkelijkheid.
Veel succes, Siem
Dit gaat wel erg ver Siem. :-)
Ik vind handig om een plattegrond te tonen van jouw baan. Waar ik benieuwd naar ben is dat opklapbare stuk en hoe krijg je dan weer verbinding met de rails? Jouw informatie vind ik geweldig en heel handig.
Het wordt een “landschapsbrug” Joop.
Jaap ik vind het geweldig hoe je plafond het effect kijkdoos creëert en hoe jou landschap opgaat in de achtergrond. Fantastisch,ik meld me hier niet zo vaak maar je bent en blijft voormij een echte kunstenaar. Daar moetje het maar mee doen,ik proost vanuit MOntfleur op je gezondheid en laat het lekkere biertje maar smaken.