Vervolg: hier een aantal van de 7 voedingen waardoor mijn treinen kunnen rijden. Deze spanningsregelaars hangen samen aan één grote trafo die wel een stootje kan hebben. Een temperatuur geregelde ventilator zorgt af en toe voor een beetje koeling.
Nog een blik in de buik van mijn cockpit. De twee accu’s verzorgen de backup stroom voor mijn autoradio als de hoofdschakelaars uit zijn en hebben dus meer met 538 te maken dan met de treinenloop.
Gelukkig zit alles op een makkelijk toegangbare plek. De panelen kan ik horizontaal klappen waardoor ik zittend de talloze soldeer verbindingen kan maken.
Om niet in de “wirwar” te raken komt het codeboek weer te voorschijn. Door kleurcodes te gebruiken op mijn UTP-kabels zijn alle aansluitingen gemakkelijk terug te vinden. En dat is dus geen overbodige luxe. Wordt vervolgd.
Jaap,
Dit alles doet mij een beetje denken aan mijn naaidoos. Als ik daarvan de deksel in horizontale stand zet, grijnst mij dezelfde wanorde toe. Alle draadjes hebben daar echter van nature al een kleurtje, zodat ik het code-boek achterwege kan laten.
Het is weer een verhelderend stukje.
Jozé
O jee, ik snap er niks van..
ligt dat aan mij, of zijn het gewoon heeeel veel draadjes ;-)
Jaap , heel vriendelijk bedankt voor de beschrijving.
Veel hobbygroeten Dick